Nextbike

Ze sedaček do sedel

Máme rádi výzvy, a proto jsme si společně s nextbikem dali ambiciózní úkol: změnit návyky obyvatel českých měst tak, aby pro pohyb po městě místo aut a MHD začali používat sdílená kola. A současně s tím plnit byznysové cíle klienta, tedy navýšit počet stažení aplikace nextbike (bez té jezdit nejde), prodlužovat dobu jízdy i frekvenci výpůjček.
Tři lidé na natáčeníTři lidé na natáčení

Benefity známe, tak proč se jimi řídí tak málo lidí?

Dokola omílaná fakta o osobních i společenských přínosech jízdy na kole, vůči kterým už je většina lidí imunní, jsme proto srovnali se snadno přestavitelnými i zábavnými údaji a ta zpracovali formou unikátních, hravých koláží. Kreativy nebyly k vidění jen na sítích, ale i přímo v ulicích ve formě polepů na kolech samotných.

Jízda na nejtěžším převodu

Stále jsme ale po lidech nechtěli jen konverze ve formě hození zboží do košíku nebo objednání služby. Potřebovali jsme, aby vystoupili z komfortní zóny a změnili své každodenní chování. Na to je sebe důmyslnější přesvědčování krátké, museli jsme motivovat ještě jinak.
Tři lidé na natáčení
K cíli vedly 4 milníky, jejichž pokoření vždy znamenalo odemknutí nové, atraktivní výhry. V prvním týdnu jsme tak rozdali poukázky do Footshopu a ke konci oznamovali jméno šťastlivce, kterého jsme vyslali na víkend do Kodaně.
Díky této mechanice se podařilo nejdůležitější cíl překonat o více než ⅓  a uspět i ve zbylých dvou.
Vytvořili jsme proto microsite s měsíční výzvou, ve které jsme soutěžícím vytyčili tři cíle: ujet 3 000 000 minut, vypůjčit 300 000 kol ušetřit tím 33 300 kg CO2 v porovnání s jízdou autem.

299 690

půjčených kol

4 139 678

ujetých minut

2 828

registrovaných účastníků výzvy

37 257

ušetřených kg CO2

Cílová rovinka

Během výzvy jsme získali velký objem dat, který jsme využili pro tvorbu příspěvků na stejném principu jako posty z první fáze, a tím celou kampaň uzavřeli.
Tomáš Karpov, provozní ředitel společnosti Nextbike
Spolupráce s kreativci ze Story TLRS přinesla mimořádný úspěch. Účastníků výzvy bylo daleko více, než jsme předpokládali, přičemž nešlo pouze o stávající klienty, nýbrž přibyla i spousta nových. Společně se nám daří zvyšovat povědomí o veškerých výhodách jízdy na kole a věříme, že se díky kampani rozhodne pro tento zdravý a ekologický způsob cesty do práce více lidí než doposud.

V Nextbiku byly s výsledky výzvy natolik spokojeni, žese z ní rozhodli udělat tradici a opakovat ji každý rok.

Takže doufáme, že příště do toho s námi šlápnete taky!

Chci projekt od Story TLRS

Jako součást komunikační skupiny Near & Dear máme přesah do PR, foto a video produkce, strategií a konceptů, takže pro nás není žádná výzva moc velká.
Napište nám