Nelež aneb náš postoj k dezinformacím
Před nedávnem jsme se rozhodli připojit k iniciativě Nelež a postavit se tak za pravdu proti dezinformacím.
Náš social team se pravidelně schází a sdílí novinky z oboru. A protože nejsou lakomí, tak vás taky nechaj nakouknout pod pokličku.
Před časem svět obletěla zpráva, že Facebook přichází s vlastní virtuální měnou Libra (více informací najdete v našem článku Novinky ze social světa #2). Ovšem měna ještě ani nevznikla, a už se s ní spojuje velká nedůvěra a problémy. Mastercard a Visa odstoupili z projektu, protože se nechtějí dostat pod ještě přísnější dohled regulačních orgánů. Znepokojení politiků je jak v USA, tak i v Evropě. Dokonce Německo a Francie oznámili, že zablokují zprovoznění Libry v Evropě.
Členy asociace na podporu Libry zůstávají například Uber, Spotify, Lyft, Vodafone, firmy z oblasti rizikového kapitálu a neziskové organizace.
Facebook zkresloval sledovanost videí
Spor z roku 2016, kdy Facebook zkresloval čísla o sledovanosti videí, se konečně blíží ke konci. Čísla o sledovanosti prý nafukovali až o 80 %, ale žaloba skupiny inzerentů uvádí, že prezentoval čísla dokonce 9x vyšší, než jaká byla v reálu. Podle návrhu dohody o vyrovnání by Facebook měl vyplatit 40 milionů dolarů.
Živý přenos na zkoušku
Facebook Live nově umožní video na zkoušku, které uvidí jen správci stránky a editoři — takže si záznam otestujete dřív, než začnete streamovat. Video půjde oříznout (nepovedené začátky a konce), prodlouží se maximální délka ze 4 na 8 hodin a bude možnost streamovat víc videí najednou díky souběžnému živému vysílání.
Na nové platformě můžete sledovat videa spolu s přáteli a komentovat je v reálném čase. Ukázalo se totiž, že lidé komentují videa až 8x více, když jsou ve skupině. Také si budete moct nastavit připomenutí na začátek Watch Party a zpětně přehrávat videa včetně diskuse. Facebook zároveň umožní “otagování” business partnerů ve značkovém obsahu Watch Parties.
A co je na Facebook Watch nejsledovanější? Největší úspěch mají videa na téma gastronomie a nejvíce je vyhledávají lidé ve věku 35–49 let. Druhým v pořadí je téma zdraví a životní styl, které zajímá starší věkovou skupinu 50–65+.
Na Facebooku jsou desítky milionů aktivních skupin a mají 400 milionů členů. Bylo tedy jen otázkou času, kdy se reklamy ve skupinách objeví. Nastaví se klasicky v Ads Manageru a bude povinné jejich umístění v News Feedu. Zatím je možné použít jen statický obrázek a z reklamních cílů vybírat dosah, offsite konverze a kliknutí na odkaz. Nevýhodou je, že nebude možné cílit na konkrétní specifikaci skupiny.
Facebook ruší šedé verifikační štítky u stránek — ověření zejména pro malé firmy, že jde skutečně o jejich účet. Uživatelům podle průzkumu nebylo jasné, co šedý štítek znamená. Známější modrý štítek zůstává. Jak ho získat, zjistíte zde.
Nový nástroj vám napoví, kdy bude nejlepší post publikovat, tedy kdy je vaše publikum nejaktivnější. Doporučení dostanete na základě statistik z minulého týdne. Když zvolíte možnost doporučeného času, měla by se zvýšit pravděpodobnost, že uživatelé budou na vaše příspěvky reagovat.
Po Messengeru a Instagramu budeme mít černý i Facebook. Sociální síť začala vyvíjet tmavý režim pro Android, ale vývoj je zatím v rané fázi.
Proč je tmavý režim tak populární? Snižuje namáhání očí, usnadňuje přizpůsobení obrazovky podle světelných podmínek, v tmavém prostředí se lépe sleduje obsah a šetří i baterii telefonu.
Sociální síť chce pomoct značkám vytvářet atraktivní vertikální reklamyve Stories na Instagramu. Těšit se tak můžeme na šablony pro reklamní návštěvnost, instalace aplikace a konverze. Šablony nabídnou různé rozložení, barvy, texty a pohyblivé prvky, které přilákají pozornost.
Pokud prodáváte zboží na Instagramu, tak vás potěší, že bude možné do produktové stránky přidat funkcionalitu, díky které si zákazníci vyzkouší, jak jim daný produkt sedí. Tuto funkci mohou zatím využívat jen firmy z oblasti kosmetiky a prodejci slunečních brýlí. Novinka se ale brzy rozšíří i na další segmenty.
Pomocí platformy Spark AR Studio je možné vytvářet v Insta Stories vlastní filtry rozšířené reality. Studio bylo spuštěné v srpnu a postupně se dostává do reklamních strategií. Instagram také zavedl novou galerii efektů, kterou najdete u fotoaparátu ve Stories pod možností Procházet efekty. Najdete tam efekty od ostatních tvůrců, které si můžete stáhnout a používat.
Víc informací tady.
Instagram se pustil do testování další speciální samolepky — tentokrát jde o pozvánku na událost. Ostatní vám tak mohou dát okamžitě a jednoduše vědět, jestli přijdou.
Pokud jste se s TikTokem ještě neseznámili, tak je čas to napravit! Jedná se o sociální síť, na které se sdílí krátká videa a jejími primárními uživateli jsou děti kolem 13 let. Tuhle cílovku už nenajdete tolik na Facebooku a Instagramu, ale právě na TikToku.
TikToku trvalo něco mezi 2–3 lety, než dosáhl 500 milionů aktivních uživatelů (Facebooku a Instagramu totéž trvalo cca 6 let) a uživatelé na něm tráví 30 až 40 minut denně. V USA měl v březnu 14,3 milionů uživatelů a zhruba čtyřnásobný meziroční růst.
V Česku na počátku roku 2019 používalo TikTok 28,48 % dětí (více informací tady).
Na TikToku najdete také influencery, kterým se říká museři (podle původního Musical.ly) a mají daleko vyšší čísla než na YouTube a Instagramu. Podívejte se na žebříček nejsilnějších českých muserů. Je pravděpodobné, že v roce 2020 bude mít TikTok více uživatelů než Instagram.
Pro marketéry je to ovšem trošku problém, protože je těžké pochopit, proč je něco takového populární, a je zde hůře použitelný formát krátkých vertikálních videí.
Na závěr workshopu si ukazujeme kampaně, které nás zaujaly. Ať už je to inspirace, nebo bizár (nebo jak říká Adél, inspíčko a bizárek).
Junior Content Manager