Nelež aneb náš postoj k dezinformacím
Před nedávnem jsme se rozhodli připojit k iniciativě Nelež a postavit se tak za pravdu proti dezinformacím.
Náš social team se pravidelně schází a sdílí novinky z oboru. A protože nejsme lakomí, necháme vás taky nakouknout pod pokličku.
Náš social team se pravidelně schází a sdílí novinky z oboru. A protože nejsme lakomí, necháme vás taky nakouknout pod pokličku.
Denně Facebook používá 2,4 miliardy uživatelů, za tento narůst sociální síť vděčí hlavně Indii. Alespoň jednou za měsíc potom Facebook používá 2,7 miliardy uživatelů. Nárůst samozřejmě ovlivňuje i příjmy Facebooku z reklamy, které za druhý kvartál 2019 dosáhly 16,62 miliardy dolarů. To je skoro o 28 % více než za stejné období v loňském roce.
A ještě jedna perlička — 94 % z těchto příjmů tvořila mobilní reklama. To opět dokazuje, že uživatelé sociální sítě používají převážně na smartphonech a firmy tomu víc a víc přizpůsobují svůj obsah.
Facebook zrušil Stories a chat ve skupinách, protože to uživatelé příliš nevyužívali a nepovažovali to za užitečné.
To, že influenceři a celebrity považují Instagram za skvělý způsob, jak se zviditelnit, si Facebook dobře uvědomuje, a proto přichází s novými možnostmi. V rámci jedné události nebo tématu bude moct přispívat více osobností najednou. To přivede více fanoušků k jedné akci a influenceři se dostanou k novým sledujícím.
Ve Stories bude nová Fan Reply Sticker, díky které influencer vyzve fanoušky, aby reagovali fotkou nebo videem, které on může přesdílet.
Dále přibude Swipe Up, představení nových osobností ve feedu a hvězdičky na Facebooku pro tvůrce videí, které byly původně určeny jen pro herní tvůrce. Fanoušci si budou kupovat hvězdičky a při sledování live streamů je pošlou oblíbeným tvůrcům. Ti pak mohou nejvěrnější fanoušky (odesílatele hvězdiček) odměnit. Toto monetizování streamů půjde využít i pro dobrou věc, například v případě různých charitativních sbírek.
Další z nových funkcí bude možnost označovat produkty na fotografiích a videích ve Stories. Funkce by ale měla být dostupná pouze vybraným uživatelům.
Facebook zavedl Poll Ads — hlasování, která můžete nakombinovat s vybranou akcí, kterou mají uživatelé provést. Anketu nebo jinou interakci lze použít pro přesměrování lidí na web nebo ke stažení aplikace. Díky této funkci povzbudíte uživatele k větší interakci zábavnou a atraktivní formou. Momentálně to zkoušíme na našich klientech a nebojte, podělíme se o výsledky. :)
Postupně se zavádí nová verze Facebook fresh, která už začíná být na desktopu. Zmizí modrá lišta tolik typická pro tuto sociální síť . Celkový design bude více minimalistický a zaměřený na posty ve feedu.
V Messengeru budete mít nově možnost sbírat leady. Uživatel klikne na reklamu a rovnou se spojí s firmou, která bude mít nastavené automatické otázky. Uživatelé budou moct reagovat vlastní odpovědí nebo si vybrat z připravených možností. Tuto funkci budete moct napojit i na CRM systémy.
Od prosince 2019 budou mít uživatelé možnost rezervovat si v Messengeru schůzku. Messenger se propojí s existujícím softwarem nebo kalendářem a tak přes konverzaci proběhne rezervace termínu návštěvy.
S novinkami přijde i Instagram. Ve Stories přibudou nové boomerangové režimy a taky aplikace na vytváření koláží Layout. Různé úpravy Stories a vkládání fotek do koláží rostou na popularitě a bylo jen otázkou času, kdy pro ně Instagram nabídne vlastní nástroj.
V oznámeních budete moct volit různé filtry a tak se podívat jen na nové sledující nebo komentáře.
Po spuštění dark Facebooku ho následuje i Instagram. Jednoduše proto, že dark mode je pro mnoho uživatelů příjemnější. Takže si nezapomeňte aktualizovat aplikaci, pokud chcete na temnou stranu přejít i vy.
Závěrem společného workshopu si ukazujeme kampaně, které nás zaujaly. Ať už je to inspirace nebo bizár (nebo jak říká Adél, inspíčko a bizárek).
Jaké kampaně vás v poslední době zaujaly?
Junior Content Manager