Nelež aneb náš postoj k dezinformacím
Před nedávnem jsme se rozhodli připojit k iniciativě Nelež a postavit se tak za pravdu proti dezinformacím.
Náš social team se pravidelně schází a sdílí novinky z oboru. A protože nejsou lakomí, tak vás taky nechají nakouknout pod pokličku.
Průměrný organický dosah příspěvků na Facebooku je 6,4 % z celkového počtu fanoušků (zdroj tady). Takže se opravdu vyplatí vytvářet kvalitní obsah, který vašim sledovatelům něco dá. Nejdřív byste se měli zaměřit na obsah a až potom na reklamu. S klienty se bavíme o tom, že je důležitější kvalita než kvantita a je potřeba nad obsahem přemýšlet a publikovat věci, které mají smysl a sledujícím to něco přinese.
Za to zapojení uživatelů stále klesá a engagement rate je 3,91 %.
Karol ze social týmu vyrazila na konferenci Seznam pro kreativky, kde zaznělo několik zajímavých rad.
Probírali jsme také pár nových statistik a aktualit k videím. Ještě aby ne, video se zobrazuje v trendech komunikace již nějakou dobu. Než video pustíte do světa, je potřeba přidat titulky. A to zvláště v situacích, kdy se jedná o rozhovory či povídací videa. Videa s titulky mají totiž vyšší sledovanost o 12 %. Lépe zaujmou a déle udrží pozornost diváků. Díky nim mohou totiž sledovat video kdekoliv i bez zvuku. Automatické přehrávání zvuku u videí otravuje dle posledních statistik až 80 % uživatelů.
Přestože IGTV mělo mít jen vertikální videa, Instagram přijde se začleněním horizontálních videí. Nejspíš si od toho slibuje, že to IGTV zpopularizuje. Tak uvidíme. :)
Instagram si je vědom vysoké popularity Stories a tak neustále přichází s novými funkcemi. Nově testuje nástroj Stop motion, pomocí kterého si uživatel vytvoří jednoduché video z fotek.
Již brzy budou reklamy také v záložce Prozkoumat, ve které Instagram zobrazuje uživatelům další profily firem a uživatelů, které by je mohly zaujmout. Pro firmy tak přichází další možnost, kde zobrazit svou reklamu.
Asi vám neunikl hit posledních dní aplikace Face App, která vám ukáže, jak budete vypadat až zestárnete. Kdo to ještě nezkusil, jako by nebyl a dokonce i celebrity přidávají na Instagram své fotky. Ale pozor tahle appka má jeden háček! Jejím používáním dáváte svoje údaje a práva na fotky ruské firmě. Ta je může upravovat, prodávat a veřejně používat. A vy nemáte žádný nárok na kompenzaci. Více informací najdete třeba tady.
Na závěr workshopu si ukazujeme kampaně, které nás zaujaly. Ať už je to inspirace nebo bizár (nebo jak říká Adél inspíčko a bizárek).
“Dělejte tak dobré reklamy, které stačí jen vidět.”
Co zaujalo v poslední době vás?
Junior Content Manager